5 iun. 2008

Biletul

- Stai locului ! Ce te tot fluturi prin faţa mea!

Ioanid miroase a ghenă. Trebuie pus în cadă, muiat şi frecat cu perie aspră.

- Dute mai încolo, la masa aia joasă …da, poti să şezi în fotoliu, nu te murdăreşti … serveşte pizza de pe carton, toarnă-ţi suc din cutie !

De când n-o fi văzut mâncare, de se bat turcii la gura lui ?

- Nu ştiu cum să spun …

- Spune mulţumesc sau bogdaproste !

- Da, bodaproste ! Altceva vroiam să spun … mă simt aşa … nu m-am simţit niciodată aşa bine ca acu…

- Vrei să spui ca te-a atins aripa fericirii!

- Ce-o fi aia fericire ?

- Cum să-ţi explic … nu ştiu dacă este scris în constituţie … este ceea ce simţi cand scapi de o boală …când faci un lucru cât de mic dar pe care nu l-a mai făcut nimeni …când ajuţi pe un om să se ridice …când ai sufletul uşor… Oricum e ceva înălţător. Cel mai bine ar trebui să întrebi pe cel fericit.

- Unde-l gasesc ?

- Nu pot sa-ţi dau o adresa.

- Fericirea vine si nu mai pleaca ?

- Dimpotrivă, vine greu şi pleacă repede. Dacă o chemi nu vine niciodata !

- Sigur, pe la mine n-a trecut, sau a trecut ca o pasăre mică, mică şi n-am văzut-o.

- Adinioarea, mi-ai zis că te simţi asa, mai bine.

- Da, dar durerea din suflet n-o sa dispara până nu-mi găsesc mama. Nu vreau să fiu fericit, vreau să mă întâlnesc cu mama. Îmi pare rău că povestea mea ţi-a alungat fericirea. Înainte de a da eu buzna, erai fericit ?

- Da, îmi fătase pisica ! Fiecare om cu povestea lui. Hai să o lăsăm pe a mea şi să vedem ce facem cu a ta.

- Eu nu vreau să vă stau pe cap, dacă puneţi anuntul în ziar, eu vă zic din nou bodaproste şi am plecat.

- Până să pleci, spune-mi: ce îţi aminteşti tu despre mama-ta ?

- Pănă în clasa a patra, mă vizita o femeie ... cam o dată pe lună ... nu mi-a zis: eu sunt mama ta! îmi aducea dulciuri , hainuţe, dar cel mai mult îmi plăcea cum mă pupa la plecare. Odata, a şi fost ultima vizită, plecând spre poarta internatului, a început să plângă, când a scos batista din poşetă i-a căzut un cartonaş maro. L-am ridicat, am fugit să i-l dau, dar când am ajuns în stradă maşina ei plecase.

- Nu a plâns ea degeaba … avea ceva pe suflet… să nu-mi spui că ai aruncat cartonaşul.

- Mult timp l-am ţinut ca pe o amintire, când îmi vena dorul de ea, mă uitam la cartonaş şi-l pupam. M-a văzut un coleg, mi l-a luat, făcându-mă de băşcălie : prostul ăsta pupă biletul de tren! Eu nu ştiam cum arată un bilet de tren.

- Daca memoria ta e bună, ai o şansă, mica, dar ai, să-ti găseşti mama.
Ce scria pe bilet ? Îţi aminteşti ?

- E mult de-atunci, Baia-Mare … Satu-Mare. Da sigur era Satu-Mare!

- Ce bine îmi venea acu, dacă cultivam o relaţie la o
gazeta din acest oraş mai mare ca un sat !

6 comentarii:

  1. Sa nu imi spui ca a fatat Natasa, ca nu cred. Piti nu s-a atins de ea. Cat despre relatia de la gazeta... va trebuie bani ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am vazut motan sa recunoasca pe cine ... si pe unde.De ce Piti ar fi o exceptie.Astept si punctul de vedere al Natasei. Sper sa nu fie o pista falsa.
    Mai la indemana mi-i santajul decat banii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mă abţin de două zile,din respect,dar parcă totuşi îmi lipseşte vorba-aia ...
    poate-i din părinţi extratereştri
    încearcă să se infiltreze printre pămînteni şi să-şi facă reclamă în gazete ...
    că prea vrei să îl trimiţi spre SM

    RăspundețiȘtergere
  4. Cella

    Ca inteligenta ma depaseste, e posibil sa fie extraterestru, mai multe voi spune dupa turneul final EURO 2008, timp in care il voi tine in cada la inmuiat.
    SM este doar luminita de la celalat capat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie mi-este clar: e copilul anandonat al Crinei!

    În altă ordine de idei, şi eu mă simt fericit când îmi ajut semenii. Astăzi am ajutat o bătrână să coboare mai repede din troleibuz...

    RăspundețiȘtergere
  6. ... si imediat troleibuzul a sarit in aer.

    RăspundețiȘtergere