27 mai 2008

Damf electoral

Va amintiti de femeia cu parul candva balai? ... Cum nu? Aia ce statu stana de piatra in fata unei masini naravasa, si nu fuse calcata, fiind protejata de scutul laser, soferita n-avea a sti vreodata prin ce miracol, bolidul ei se opri. Vitezista asa de tare s-a speriat, de a plecat cu spatele masinii inainte, nu ca ar fi din cale afara de politicoasa, nu mai avu timp sa intoarca masina (era un exercitiu de performanta de altfel).
Eu vazuzem totul, stand pe o craca a unui pom din preajma. La asa deznodamant nu ma asteptam, in veci.
Dupa ce se lasa praful starnit de mersul nervos si precipitat inapoi al masinii, vad ramasa in acel loc o sacosa colorata, de trei bani, din plastic. Ma grabesc sa cobor, fiindca am sesizat un inceput de miscare a femeii (se dezmetici nebuna) , spre acelasi corp inert, de plastic. Ajung langa sacosa, de care se apropiase bine si ea, ne despartea cativa pasi de-ai mei, sau doi de-ai ei.
- Stai in electronu’ tau acolo! (pe intelesul nostru : stai dracu' locului!) Nu mai fa nici un pas, punga este a mea, zi merci ca nu te-a facut armonica masina!
Femeia se opri, de nu ... ii ziceam una si mai si : eu te-am facut eu te omor !

Ridic punga la inaltimea ochilor ... vad ca are si un inscris cu litere mari de-o schioapa :

" Ca candidatul la primaria din Boldesti ca Vania Onofreci om de treaba nu gasesti!"

Aha! Fata din masina, se dadea grabita si nervoasa, trebuia sa ajunga musai in sat cu plocoane electorale ... sigur ii o agenta a vre'unui partid. Sa mai crezi in povesti, in fantasy.

Scot la vedere un pet plin ... cu apa!? Ii desurubez dopul... nici n-a trebuit sa o duc la nas, un damf se raspandi in aer, iau o gura ... e slaba, n-are multe grade, (cat mai lauda unii tuica de Boldesti) ...n-o astup la loc, o intind spre femeia-robot, care astepta cuminte, chipurile:

- Hai fa, trage si tu un gat, sa-ti mai treaca din sperietura de adineauri si sa-ti alungi depresia in care ai cazut ...(aiurea, am zis asa sa aiba ocupatie pana scotocesc eu prin sacosa, ai vazut robot depresiv!?)

Nebuna mi-a compilat vorbele, a facut doi pasi si cu mana ca un cleste a prins cu putere petul din care a tasnit in aer un jet(cam mare jetul , se goli petul un sfert, nu-mi pare rau, sa bea daca poate, eu nu ma dau in vant dupa tuica facuta pe aceste meleaguri).

Continui sa cotrobaiesc, ... inca o sticla de tuica (nu tot ce-i mult e si bun) ... carti ... ia te uita treaba serioasa, in loc de zahar, ulei, malai se vrea culturalizarea in masa a taranilor... iau la intamplare una ... coperta ii cu desene aiurite ... o aratare jumate cal jumate trup de om, cu aliura de culturist, apoi vad o
printesa dupa cum is toalele pe ea, nu dupa cum is urechile, un pitic ii iese de sub fuste ... o rasfoiesc ... revin sa vad de cine-i scrisa ... scriitoare fantasy .
O fi totuna cu gagica ce isi coducea adineauri masinica?
Din auzite, autoarea ar fi de o rara tenacitate, trece peste orice obstacol (nu-i chiar asa, ati vazut faza cu nebuna care i-a oprit masina).

Las cartile de povesti cu iz ‘electoral’, vad un plic ... parcurg in fuga scrisoarea :

'Fata draga, a venit timpul sa-mi demonstrezi ca tii la mine, mai e o saptamana pana la alegeri, m-a pus dracu' sa candidez la primaria din comuna Onicesti, stii tu, locul de bastina al lui Onici, de fapt el e dracu', stia ca eu numa' la tara candidez, fa o campanie in satul Boldesti care tine de comuna Onicesti, fa niste donatii in produse , te stiu inventiva, da-le si altceva decat malai si ulei presat la rece. Al tau Vania Onofreci'.

Mama, ce legaturi trans-regionale de tip francmasonic, mafiot e prea mult zis! Bag scrisoarea in buzunar, o sa-mi trebuiasca candva. Vad o alta carte ... nu-i carte, ii o cutie nu prea mare, cu o poza lipita:un stiulete de porumb, dedesupt sta scris in engleza: "GiGi plug popcorn vibrator".
Ei dracie, ce poate sa fie? O fi un mare fermier destept de ii zice GiGi care a descoperit plugul cu vibratii ... Oare din aratura cu acest plug va creste un porumb ca asta din poza ? ... Mama si ce floricele se vor face din aceste boabe!
Eu cand is nedumerit imi scade si simtul auzului ... Langa mine in partea pe unde plecase masina statea o femeie,... las cutia in punga, fac un pas inapoi, o privesc bine ... parea o femeie in toata regula, ca toate de la tara, dar curios purta un halat din vinilin de culoare albastra, si avea o punga ca a mea in mana. O aud ca-mi vorbeste:

- Doamne ajuta! Da ce faci conasule aici in drum? ... Betiva aia ii femeia ta?

Ma uit spre femeia robot (uitasem de ea)...era cu sticla la gura ei stramta de metal, o parte din tuica i se prelinse ...camasa i se uda ... bause ceva nebuna...

- Trebuie sa fiu alaturi de ea si la bine si la rau toata viata, asa cum am jurat in fata preotului la cununie(ce raspuns misto i-am dat, sa vad daca ma crede).

- Nu te supara, mama-draga, dar e o mare diferenta intre voi, eu cunosc la oameni. Cat timp ai cotrobait prin sacosa, eu m-am uitat cu atentie si la tine si la ea, nu va potriviti ... Cum puteti trai alaturea de o asa femeie, ca sa nu zic altceva cu pacat?

- 'Nu te supara, mama-draga'... Uite ca ma supar, si e putin zis. Asa nitam-nisam te iei de mine, nu te cunosc, nu ma cunosti...Mergem la un 'pension', e bine? Dar tu? De unde ai aterizat?

- Eu is Anusca, femeia lu' Vania. M-ai intrebat de unde vin ... nu cred ca voi fi in stare sa povestesc vreodata, stiu ca nimeni n-o sa ma creada.

- E acelasi cu cel de pe sacosa? ... Ce te uiti asa lung la mine ?... Si tu ai o punga la fel cu a mea. Nu ma aburi cu povesti ca nu-ti mai amintesti?

- Aaa! Daa! Parca mintea ii plecata cu cercul ... M-am trezit langa o masina rasturnata pe o parte in prima curba din spatele meu, soferul nu era, era doar o femeie, pazea un morman de sacose colorate... mi-a dat, sictirita, o punga si mi-a zis scarbita:

- Fa ! …Hai valea! Sa uiti ca m-ai intalnit ...grabeste-te ca te asteapta mai incolo sora-ta ...veti face schimb de halate (ce premonitie !).

Acum Anusca priveste mai cu atentie femeia betiva (robotul pentru cine nu stie) ... ma uit si eu intr'acolo ... nebuna facea ca toti dracii, dadea aiurea din maini si din capul acoperit cu par de canepa ... desi bause n-avea cum sa se imbete, ii robot ce naiba , numai daca tuica ii scurcircuitase cateva placi sau diluase lichidul hidraulic din blocul de comenzi ... Anusca isi recunoaste halatul-camasa de noapte (primul semn ca i-a revenit memoria, isi aduce aminte de un obiect corporal de dinaintea rapirii misterioase), alearga spre ea, trage de camasa, ii da cu sacosa electorala-n cap (asa cum se intampla tot mai des in ultima vreme la tara).
Alerg sa le despart ... Robotul are miscari desincronizate ... da sa o prinda de gat pe Anusca … ea se fereste … imi prinde gatul in mana lui de cleste … ma vad balansand pe langa robot …el se deplaseaza prin miscari dezordonate inapoi spre nava spatiala cu prada in gheare... inainte sa lesin prin sufocare (ma tinea cretinul de gat) reusesc sa strig in speranta ca voi fi auzit:

.... punga ... mita ... electorala … 112 … rapit … extraterestru’ ...

8 comentarii:

  1. Ficţiune! Niciun fel de mită electorală n-a ajuns la noi!
    Doar un mail de la scriitoarea fantasy, care zicea sec:
    - Vania, Osofreci...

    Grafia aparţine autoarei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sigur ti-a trimis mesajul dupa ce o simpla femeie, la prima vedere, a intors-o din drumul electoral.A scris mesajul la manie, poate isi revine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Hmm, scriitoarea a fost ucisa de un criminal in serie. Crina printesa? Asta da, pai eu ma chinui cu elfia sa si tu acum ii dai apa la moara? Asta este blat electoral. Iti spun eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ale noastre nu prea stiu de elfe.Ar trebui mai multa publicitate.
    Sigur nu se va afla niciodata adevarul, daca Vania iese primar.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai iese, ca nu are cine sa iasa. Mai rau e ca el e vrajitor, dar sa vedem, ne-om descurca. Acum depinde daca-l sustine si Zu ca asa mi se pare corect.

    RăspundețiȘtergere
  6. Numai cu vrajitorie se ajunge la primarie. Zu stiind de ce manarii sunt capabili candidatii, refuza sa se implice, nu vrea sa-si pateze CV-ul galactic.

    RăspundețiȘtergere
  7. test/spam,test/spam
    allien-ilor ar fi culmea să-l daţi
    sta-v-ar în gît !
    trimit ufologii-votanţi pă voi
    ruginiţi băi,pai voi matolirăţi mita noastră ? ruginiţi măi
    la voi în cosmos
    care mai ai de dat mită în mijlocul drumului sari cu petu'şi cu punga ...
    votant nedecis ... aşteptînd
    OM nu ROBOŢI (jos cibogi !!!)

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu trebuie sa o iei in serios, este doar o fictiune inainte de votare.

    RăspundețiȘtergere