19 dec. 2007

Scutecele pruncului Iisus

- Femeie ,îi necaz mare, ăştia care au luat fabrica mă dau afară de la muncă ca pe un cârnaţ expirat.
- Tulai Doamne!Bai mare ca ăsta nu-i .Apăi tocmai amu în preajma marii sărbători creştineşti.
- Nu mai pot ei de Craciunul meu !M-au intervevat, cum se zice ,dacă ştiu să fac şi altceva. Le-am zis-o , daţi-mi coasă şi arcer şi 25 de prăjini de iarbă de-o fi , le barberesc într-o zi de vară de moare vita de foame în urma mea.
- Ma Ghiţă , tu chiar te-ai bolunzit, Doamne iarta-mă !Trebuia să le îndrugi ceva portar , magaziner, ceva legat de fabrica ta.
- Auzi tu Floare ,doar mă ştii, decât draivăr pe un stivuitor în depozit stând în cur toată ziua , mai bine acasă la ţară unde-i atâta treabă rămasă de când s-au prăpădit ăi bătrâni, fie iertaţi .
-Omule , poate era mai bine să nu fi plecat atunci imediat după nuntă. Vine ca mâine marea sărbătoare creştinească şi ce punem pe masă ? La ţară cât de nevoiaş ai fi, de Ignat ai măcar un porc de-njunghiat.
-Da bine zici. Amu îmi trecu prin faţa ochilor cum pregătea mama pentru Crăciun, aşa cum ştia de la mama ei, julfă sau scutecele lui Iisus ,de zici că nu-i alte cele mai bun .
- Iarăşi începi !Nu este Crăciun lăsat de la Ăl de sus, să nu-mi pomeneşti de julfa făcută de mumă-ta.
- Dacă ţii să te mai drăgostesc , fă-mi julfă pentru ajunul de Crăciun , daca te impotmolesti te scot eu la liman.
- E bine că mă drăgăleşti măcar o dată pe an.Nu trebuie să mă înveţi ,ca de atâţia ani de când tot o repeţi ,ştiu pe dinafară.
Făină, sare, apă am ,seminţe de cânepă n-am.
- Să ştii că înainte nu, dar de la o vreme de când cei de la antidrog i-a legat pe cei cu cânepa indiană , sunt speriate femeile de la ţară de nu mai cultivă cânepa noastră cea de totdeauna.
- De i-ar lega pe toţi cu canepa lor de gat.
- Hai că vorbeşti cu păcat.Pleacă colegul de muncă să taie porcul şi-l rog din pământ din iarbă verde să caute să-mi aducă un kil de seminţe.De unde iau piua?
- Ghiţă, lasă-ţi mintea slobodă , dacă nu-i piuă nu mai manâci ?
- Uite că nu mi-a înţărcat deşteptăciunea .Voi face seminţele pastă cu morişca de cafea, e odihnită de când nu mai bem cafea din boabe.
Tu să ai grijă cum intinzi aluatul , sa-ţi fie turtele subţiri.
- Nu mă învaţa tu pe mine cum se fac turtele. Nu am cuptor ca la ţară dar o să le întind pe o tavă întoarsă.
-Îţi mai spun ceva dar să nu sări în sus, după ce fierbi apa ramasă după spălatul pastei cu ceva coji aromate şi zahăr şi culegi urda ce se ridică , nu arunci zeama rămasa ,în ea vei înmuia turtele tale.
- Eu le fac, dar nu mănînc !
- Dacă o să mai rămână .Mama , după ce punea pe o farfurie mare întinsă turtă pe turtă şi la mijloc urdă , îi dădea o formă aşa rotundă ca un tort mare de pe la cofetărie şi-l scotea afară la frig.
- Termină Ghiţă , văd că începi să salivezi.Ce simplu ţi se pare.
Dar dacă spui că o să mă drăgosteşti ...
În ajunul Crăciunului, până să vină preotul cu vestea Naşterii , Floarea lui Ghiţă puse pe masa din camera curată farfuria cu scutecele pruncului Iisus pentru a fi sfinţite. Ghiţă i-a spus că numai după ce sunt sfinţite au gust bun.

(Dezrădăcinat)







4 comentarii:

  1. Te-ai gandit vreodata sa publici? Poate chiar ai publicat, dar nu stiu eu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am publicat la gazeta de perete a scolii , in clasa a v-a un fel de pamflet , nu stiam atunci cu ce se lasa .A fost un mare taraboi , sedinta cu parintii, a trebuit sa vin la scoala cu tata tuns .
    Din cauza asta nu mi-am facut blog la vedere, lucrez underground.
    Pentru mine este un bun prilej sa pun neuronii la treba ca oricum se trec.Multumesc pentru indemn. Cine stie cand si cum !Imi esti mentor sau martor , nu stiu cum ii mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Iti sunt si una si alta, atata timp cat sunt in stare. Cand ma vezi ca o iau pe aratura, din cauza nervilor intinsi la maxim, mai da-mi una dupa ceafa. Dar, de scris, scrii sublim. Acum fara nici o treaba. Intotdeuna am fost atenta la scriitura omului, nu stiu de ce. De obicei, pe cei care asta fac zi de zi, nu ii bag in seama prea mult, pentru ca ei sigur stiu ce fac. Sau nu! Dar nu e treaba mea. Dar imi pare rau sa vad ca sunt atatia oameni talentati in tara asta si nu scot si pe hartie ce au ei in cap. Oricum, tu ai blog, si asta e un inceput.

    RăspundețiȘtergere