24 dec. 2014
Mesaje de Craciun
Din partea mea:
Sarbatorile de iarna sa va gaseasca voiosi, sanatosi si frumosi!
Fie ca Nasterea lui Iisus Christos sa va aduca lumina in sufletele urgisite!
In seara aceasta speciala de Craciun deschideti-va inimile! Daruiti din ce aveti mai bun!
De Craciun, casa sa va fie casa, masa sa va fie masa! Mancati, beti si va bucurati. Iisus s-a nascut!
In noaptea aceasta Mos Craciun vine cu daruri. Asteptati-l cu masa plina cu bucate; cozonaci, carnati, sarmale, sunci si sorici!
Cu prilejul sarbatorilor de iarna va doresc sa aveti multa sanatate, bucurii, satisfactii si impliniri!
In seara de Mos Craciun primiti colindatori, ei sunt vestitori Nasterii Domnului!
***
... si a Regelui Mihai:
Ca de fiecare data in ultimii 72 de ani ma adresez voua de Craciun cu aceeasi afectiune si bucurie. Ne indreptam recunostinta spre toti cei care in viata sau plecati dintre noi au facut astfel ca tara sa continue drumul ei greu, dar atat de frumos si de inaltator.
Gandurile mele se indreapta asadar spre toti militarii romani aflati in tara sau in misiuni de aparare a pacii in lume, precum si la sotiile, sotii, parintii si copii lor. Savarsinul este un loc binecuvantat. Innobilat de iubirea care a fost alcatuit de mama mea Regina Elena si continuat de fiica mea Principesa Mostenitoare. In atmosfera Craciunului al doilea gand al nostru se indreapta catre oamenii in varsta cu sau fara familie, in bunastare fizica sau cu sanatatea subreda. Varstnicii Romaniei au nevoie de intelegerea si iubirea semenilor, de ajutorul si incurajarea lor. indrept un cuvant de lauda catre medicii romani care uneori in chip anonim si cu dificultati dau zile suportabile batranilor si bolnavilor nostri. Copii si tinerii tarii au astazi o viata fara granite, in fata computerelor sau calatorind pe cinci continente fara niciun complex de inferioritate ei sunt acea parte a Romaniei care ne aseaza la nivel de egalitate cu orice alta tara a lumii.
Familia Regala a fost prezenta neincetat in comunitatile locale si a facut vizita de prestigiu in Europa pentru a servi interesele fundamentale ale Romaniei. La 85 de ani de la proclamarea mea ca rege am fost bucuros sa vad felul in care este pretuita familia mea in toate generatiile. Am fost miscat de simtul datorii si patriotismului de care au dat dovada orasele Alba Iulia, Oradea si Bucuresti, in sarbatorile lor dedicate coroanei. Viata noastra publica lasa inca de dorit, dar sper sa gasim puterea de a indrepta lucrurile, vom avea o sansa in viitor doar daca ne vom asuma propria noastra raspundere. Nu va veni nimeni de altundeva sa ne ofere binele. Felicit pe cei care au facut ceva bun pentru tara lor.
Doresc tuturor romanilor din tara, din Basarabia si din toate colturile lumii Craciun Fericit si La multi ani! Asa sa ne ajute Dumnezeu.
(Sursa: stirileprotv.ro )
13 dec. 2014
Firimituri
In 1925, dupa sapte ani de la Marea Unire, se infiinta la Brasov fabrica de avioane IAR. In perioada interbelica Romania se afla printre primele tari cu industrie aeronautica. La Brasov se fabricau avioane dupa proiecte proprii. Cel mai performant produs al fabricii romanesti a fost IAR 80, avion militar, de vanatoare.
Daca dupa razboi rusii nu ar fi demolat fabrica, Romania si-ar fi continuat drumul ascendent spre performanta in industria aeronautica. La Brasov s-ar fi construit avioane. Am fi avut si aeroport.
In 1968 s-a infiintat ICA Ghimbav, cu profil preponderent pe elicoptere. A fost un act reparatoriu, dar nu pe de-a intregul. Elicoptere frantuzesti si nu avioane romanesti. Romania nu avea experienta in proiectarea si fabricarea de elicoptere. A fost o optiune politica. Era anul cand Nicolae Ceausescu taia o bresa in cortina de fier dintre Est si Vest, dintre comunism si capitalism. Fabrica de la Ghimbav a primit licenta de la SNIAS, Aerospatiale Franta, pentru doua tipuri de elicoptere: Alouette si Puma.
Dupa 1989, la inceput de noua era de trecere de la economia centralizata spre economia libera, spre capitalism, ICA Ghimbav si-a schimbat numele. A luat sigla IAR a fabricii distruse de rusi. Ca sa nu uitam de vremurile de exceptie cand la Brasov se fabricau avioane performante. Doar numele! Pe fond, in uzina nu s-a facult un salt calitativ spre un proiect de elicopter romanesc. Nu a fost nici dorinta si nici putinta. Toti de la salariati pana la director s-au multumit cu firimituri: reparatii si modernizari ale eliocpterelor militare, piese de schimb pentru elicopterele exportate in lumea a treia.
In 1996 se ivise oportunitatea de a primi mai mult decat niste firimiuri de la guvern prin Departamentul pentru armanete si Statul major al fortelor aeriene. S-a lucrat la proiectul de contract cu firma americana de elicoptere Bell Helicopters pentru transfer tehnologic si fabricarea a 96 de elicotere de atac Super Cobra. S-a facut atata tam-tam in mass-media cu costul acestei afaceri incat s-a ajuns la o adversitate fata de acest proiect. "Cum de ne permitem sa dam 1,5 miliarde dolari?" Nimeni nu cerea toti banii jos. Trebuie sa fii copil daca nu rau intentionat ca sa nu stii ca o afacere de aceasta dimensiune se face pe termen lung. Nimeni nu discuta avantajele ei ci doar ca nu sunt bani. Ca o ironie a sortii, nu peste multi ani, am dat aceeasi suma firmei americane Becktel doar pentru 50 de km de autostrada!
In aceasta afacere cu firma Bell Helicoters isi bagase coada politicianismul. In guvern erau ministri din partidul PD, Petre Roman! Francezii se opuneau patrunderii firmei americane in industria aeronautica din Romania. Cu ce au venit acestia in contrapondere? Cu firimituri! Nu s-au grabit sa cumpere actiuni ale fabricii IAR, ci au infiintat cu aceasta un contract de joint-venture, adica sa imparta profitul, aproape pe din doua, IAR SA se "pricopseste" cu 49%. Ce inseamna sa obtii profit, mai ales in industria aeronautica? Numai cu cheltuieli mici, cub
personal redus, cu forta de munca ieftina! Au cumparat o hala si au agatat in cui firma Eurocopter Romania! Profilul: reparatii elicoptere straine, Puma, Super Puma. Pentru toate serviciile ce tin de reparatii componete ale elicoterului, ERO colaboreaza cu sectiile vecine ce apartin IAR-ului. Firimituri!
Daca dupa razboi rusii nu ar fi demolat fabrica, Romania si-ar fi continuat drumul ascendent spre performanta in industria aeronautica. La Brasov s-ar fi construit avioane. Am fi avut si aeroport.
In 1968 s-a infiintat ICA Ghimbav, cu profil preponderent pe elicoptere. A fost un act reparatoriu, dar nu pe de-a intregul. Elicoptere frantuzesti si nu avioane romanesti. Romania nu avea experienta in proiectarea si fabricarea de elicoptere. A fost o optiune politica. Era anul cand Nicolae Ceausescu taia o bresa in cortina de fier dintre Est si Vest, dintre comunism si capitalism. Fabrica de la Ghimbav a primit licenta de la SNIAS, Aerospatiale Franta, pentru doua tipuri de elicoptere: Alouette si Puma.
Dupa 1989, la inceput de noua era de trecere de la economia centralizata spre economia libera, spre capitalism, ICA Ghimbav si-a schimbat numele. A luat sigla IAR a fabricii distruse de rusi. Ca sa nu uitam de vremurile de exceptie cand la Brasov se fabricau avioane performante. Doar numele! Pe fond, in uzina nu s-a facult un salt calitativ spre un proiect de elicopter romanesc. Nu a fost nici dorinta si nici putinta. Toti de la salariati pana la director s-au multumit cu firimituri: reparatii si modernizari ale eliocpterelor militare, piese de schimb pentru elicopterele exportate in lumea a treia.
In 1996 se ivise oportunitatea de a primi mai mult decat niste firimiuri de la guvern prin Departamentul pentru armanete si Statul major al fortelor aeriene. S-a lucrat la proiectul de contract cu firma americana de elicoptere Bell Helicopters pentru transfer tehnologic si fabricarea a 96 de elicotere de atac Super Cobra. S-a facut atata tam-tam in mass-media cu costul acestei afaceri incat s-a ajuns la o adversitate fata de acest proiect. "Cum de ne permitem sa dam 1,5 miliarde dolari?" Nimeni nu cerea toti banii jos. Trebuie sa fii copil daca nu rau intentionat ca sa nu stii ca o afacere de aceasta dimensiune se face pe termen lung. Nimeni nu discuta avantajele ei ci doar ca nu sunt bani. Ca o ironie a sortii, nu peste multi ani, am dat aceeasi suma firmei americane Becktel doar pentru 50 de km de autostrada!
In aceasta afacere cu firma Bell Helicoters isi bagase coada politicianismul. In guvern erau ministri din partidul PD, Petre Roman! Francezii se opuneau patrunderii firmei americane in industria aeronautica din Romania. Cu ce au venit acestia in contrapondere? Cu firimituri! Nu s-au grabit sa cumpere actiuni ale fabricii IAR, ci au infiintat cu aceasta un contract de joint-venture, adica sa imparta profitul, aproape pe din doua, IAR SA se "pricopseste" cu 49%. Ce inseamna sa obtii profit, mai ales in industria aeronautica? Numai cu cheltuieli mici, cub
personal redus, cu forta de munca ieftina! Au cumparat o hala si au agatat in cui firma Eurocopter Romania! Profilul: reparatii elicoptere straine, Puma, Super Puma. Pentru toate serviciile ce tin de reparatii componete ale elicoterului, ERO colaboreaza cu sectiile vecine ce apartin IAR-ului. Firimituri!
Unde este IAR-ul in 2014, la patru ani pana la centenarul Marii Uniri?
Pe 9 decembrie Eurocopter Romania a tramabitat in cele zari ca au finalizat contractul de modernizarea a 20 de elicoptere Puma pentru Fortele Aeriene Regale Britanice! Unde este IAR-ul in toata treaba asta, si cu ce s-a ales? Cu firimituri! A primit comenzi mici, indeosebi pentru repararea pieselor componente ale celor 20 de elicoptere britanice. Firimituri mai mari, mai mici, dar tot firimituri raman!
Abonați-vă la:
Postări (Atom)