19 mai 2011

Sofitelista

DSK, şef fe.me.i, se află în arestul Rikers Island din New York. Motivul arestării, cine nu-l ştie, deşi pentru mulţi francezi pare de necrezut: ar fi agresat (sexual, evident) o cameristă, angajată a hotelului Sofitel. Aceasta o ţine  sus şi tare că el ar fi violat-o. Ce să înţeleg? Că el nu a obţinut un aviz favorabil înainte de... a-i deschide contul?
Eu cred altceva. Ea, sau el, nici nu are mare importanţă, s-a întimidat peste nivelul normal, şi s-a trecut peste faza cu pregătirea aperceptivă. Pedagocic vorbind, profesorul nu intră direct în subiect fără a face o pregătire prealabilă."Ce ai avut de pregătit pentru astăzi? Deschide caietul ca să-ţi văd tema!" Elevei îi ard obrajii ca para, e prinsă cu tema nefăcută, profesorul dibaci schimbă registrul, priveşte pe fereastră întrebând-o dacă îi place mai mult primăvara decât toamna, apoi îi spune o znoavă, adică un banc( se obişnuieşte ca profesorul să detensioneze auditorul). "Într-o zi îl văd pe prietenul meu cu faţa tumefiată. Fusese lovit de cineva. Cine te-a lovit? îl întreb. Cine! Nevastă-mea, îmi spune el, supărat. Ce motiv a avut? Pentru că i-am zis tu, îmi răsunde cu o mimică de om nedumerit. Numai pentru atâta lucru, încerc eu să aflu detalii. Ea mi-a zis să facem şi noi o partidă de sex, că de când nu am mai făcut am şi uitat. Atunci eu i-am spus cu francheţe: - Poate că tu!"
Dar, din păcate, nu s-a întâmplat nimic din toate astea...
Profesorul, un vulpoi bătrân uns cu toate alifiile, nu se cădea să mai piardă timpul cu formalităţi psiho-pedagogice. Aşa că a intrat direct, chiar abrupt, în noua lecţie, cu multe noţiuni noi, de neînţeles pentru o elevă nesilitoare. Ea a pierdut firul gândirii, nu l-a mai înţeles, ca şi cum el ar fi folosit altă limbă, nu a mai simţit noutatea cunoştinţeor, aşa că totul în mintea ei s-a năruit, totul i s-a părut... ca un viol. Când s-a trezit, profesorul părăsise sala de curs. Ea şi-a amintit că a fost plătită pentru a juca un anume rol, acela de a cânta la telefon, la numărul 911, şlagărul:
violete pentru fete, pentru inimioara lor, le-a cules o ţigăncuşă din grădina fermecată a poveştilor de amor, ... de câte ori hoinăreşti, încercând să-ţi alini un dor, o florăreasă întâlneşti, care-ţi spune încetişor ... he wants to violate me!

3 comentarii:

  1. ULINK.RO - Portal articole. Promovare gratuita Site-uri, Blog-uri, Forum-uri, etc. Social bookmarking romanesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu mă duce nicăieri ulik, îi lipseşte ceva... !?

    RăspundețiȘtergere
  3. La drept vorbind nu-mi displace "Mai lasa-ma" de Edy talent...

    RăspundețiȘtergere