3 apr. 2008

Lectie deschisa la Marea Neagra





Pentru obtinerea gradului didactic unu, domnul profesor de TZARA, T. BASESCU trebuie sa predea o lectie de geografie. A decis in spiritul nou al reformelor cu orice pret si in orice domeniu, sa prezinte lectia afara in natura, indiferent de VREMURI, si nu oriunde, la margine de tara, acolo unde incepe marea. Are invitat si asistent de onoare pe profesorul de GEOGRAFIE MONDIALA, Eminenta Sa, profesorul expert de grad zero, G.W.BUSH.

Profesorul examinat, dupa ce isi scoate nodul de emotie din gat, spune :

- Eminenta voastra , stimate domnule profesor, pot sa-i dau drumul lectiei?

- Da! dar inainte de a intra in lectie, cum stam cu PREZENTA? il intrerupe eminentul profesor.

- Ne lipseste, si nu pentru prima data, elevul slav Putin.

- Ce motive are si ce masuri ai luat?

- De motive poate il veti intreba. Am hotarat sa-i retrag bursa de studii. Acord , din saracia mea, burse pentru cei care vor sa-si aduca contributii stiintifice la teza : Marea Neagra- LAC RUSESC.

- Sa trecem peste, va depaseste statutul si avutul dumneavoastra de profesor de TZARA, voi merge eu ACASA la dansul, la Soci, si ii voi propune o bursa Soros :" Scutul antiracheta de aparare a Rusiei, fata in fata cu scutul antiracheta american de aparare a NATO". Vezi-ti acum de treaba ta, continua !

- Dragi elevi, reprezentanti ai mass-media, cei din boscheti nu, va rog sa inregistrati titlul lectiei : Unu! Marea Neagra de la infiintare pana in prezent .
Doi ! Marea Neagra aduNA TOate amenintarile !

Trec peste partea aperceptiva a lectiei, intru direct in Marea Neagra…
Daca privim Marea Neagra doar din punct de vedere geografic , si nu geopolitic sau strategic…

Un elev nedumerit il intrerupe cu o intrebare, ce se vrea serioasa:

- Va referiti la marea din spatele dumneavoastra ?

Intrebare ce da peste cap lectia .

Cei doi profesori de grade diferite, de la catedrele in aer liber, se intorc si admira ... soarele cazut cu toate razele ca niste sulite, in apa linistita, parca ar fi a unui LAC, ... apa de culoare nebanuit de ALBASTRU improprie numelui, ... nisipul proaspat curatat de scoici si resturi de trabucuri, nivelat, fara urme de pantofi, cizme , slapi sau labe de picioare, ... bombeurile, ... dungile pantalonilor, ... nodul cravatei, ... si se uita unul catre altul :
- Asta este marea NEAGRA de care vrei sa-mi fie teama!? Asta ti-a fost trambulina carierei?!
- Nu imi e rusine rusine sa ma intorc, ori de cate ori ma cheama mama sau cu alte ocazii cum este si aceasta, in locul de unde am plecat ca sa ajung capitan.. .

- Apropos of capitan, te felicit pentru recenta licenta obtinuta, really? La ce-ti mai foloseste?

- Dupa ce ma voi lasa de meseria de profesor de TARA, sau ma vor lasa, ... ma voi intoarce la prima iubire.

- Traian mi-a placut la nebunie inghetata! ...

- Ok ! George ! O voi ruga pe sotie, care la randul ei ii va da ordin cumnatului ei Mircea sa va puna un carton cu o tona de inghetata in portbagaj. Ha-ha-ha!
- !! ...

- M-a impresionat spiciul de dimineata, de la CEC! V-ati adus aminte de militarul erou din Afganistan! ... Dar de Teo Peter, de ce ati uitat?

- Imi place cum conduci TZARA !

- Imi place sa conduc TZARA!

Se intorc spre clasa-n AER LIBER si amandoi deodata :

-Daca mai aveti intrebari?
- !! ... ??

4 comentarii:

  1. Intrebari nu mai avem, dar poate mai ai tu raspunsuri :)
    Oricum, inghetata vreau si eu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sigur ! Vineee ! Maria, Mircea unde sunteti ? Trebuie sa ma rog de voi ? Hei saracie!
    Un tort de inghetata pentru Oana !

    RăspundețiȘtergere
  3. Merci, acum m-am mai racorit :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi pare bine, ca ti-ai gasit leacul, acum cand s-a gatat summitul.

    RăspundețiȘtergere