4 apr. 2008

Intalnire de gradul zero




Nu mai cred in extraterestrii cu farfuriile lor zburatoare , nu mai cred in omuletii rosii, verzi, argintii, nu mai cred in martieni, venusieni si …

De ce ? O logica la indemana orataniei din curte : daca natiile astea extraterestre ar exista cu adevarat, sa nu fi sesisat sau sa nu fi simtit, tehnologic vorbesc, ca pe durata a doua zile pamantene centrul de greutate al planetei s-a mutat in Bucuresti ?

Sa fi ratat oportunitatea unor discutii la masa rotunda (se mai gaseau locuri) cu liderii politici si militari ai lumii? ( sa nu-mi spuneti ca au trimis -o pe Condoleenzza Rice )
Sau au simtit, si fiindca ne stiu ca pe un cal breaz, nu au dorit sa ofere pe gratis celor trei mii de oameni ai mass-media sa transmita live o intalnire de gradul patru.

Nu au venit extraterestrii , a venit in schimb omuletul rosu, terminator doi, Vladimir Putin, mic la stat dar mare la sfat, cum zice cronicarul nostru nu cel rus.

Intalnirea Putin – Bush o intanire de grad zero.( Intalnirea de la malul marii dintre Bush si Basescu de ce grad o fi ? Raspund eu : de gradul didactic unu )

A venit si a dat sah la rege (NATO). A venit sa ne spuna (printre randuri) ca Rusia este o mare putere nucleara a lumii, o cotra-pondere la structura NATO, prin care se mentine echilibrul de putere in lume.

A venit sa ne spuna ca NATO nu este un democratizator, pentru tarile care adera. Si nu are dreptate ? A mai spus cu gura lui " rezultatul colaborarii noastre va depinde in ce masura statele NATO vor avea in vedere interesele Federatiei Ruse".

A venit sa ne spuna ca nu-i place de amplasarea scutului antiracheta in Cehia si Polonia. " Marele Bismark spunea că nu contează intenţiile, ci potenţialul " (urmeaza sa verific)

Daca liderii politici ai NATO nu vor tine seama de liderul de la Moscova , indiferent de talia acestuia, inseamna ca Putin este un extraterestru.

Coform programului dinainte stabilit, summitul s-a imprastiat, oaspetii de seama au plecat de unde au venit, noi nu mai suntem in centrul de greutate al Pamantului, acesta isi reia miscarea de roatie si revolutie, fara sa simta extraterestrii.

Acum chiar ca-s nelamurit, noi cu ce-am ramas ?

Cu firimiturile ! … Cine a spus?

Noi am ramas cu mandria ca am fost gazda unui eveniment planetar.

De astazi Romania este in istoria NATO!

9 comentarii:

  1. Deh, macar footnote in carti de am fi...

    RăspundețiȘtergere
  2. Vezi, acest "noi" abstract şi ireal e o problemă. De-asta prefer să vorbesc în numele meu: Eu am rămas cu ruşinea că tineri au fost agresaţi, bătuţi, întorşi la graniţă, site-uri anti-NATO blocate, protestele publice interzise şi persecutate. Că au venit nişte nume foarte vehiculate aici, asta nu mă-ncălzeşte cu nimic, cât timp societatea în care trăiesc e bântuită de frisoane anti-democratice.

    RăspundețiȘtergere
  3. Laura,
    Interesanta opinia ta.
    Din 2004 am intrat in istoria NATO iar dupa Summit, NATO intra in istoria noastra.Alegerea a fost facuta.Istoria noastra se va scrie cu cerneala NATO.

    RăspundețiȘtergere
  4. @changagriel,

    Eu am ramas placut impresionat de cei care s-au implicat in organizarea Summitului, asa cum am vazut stand pe "margine". La fel si de cei care au avut o opinie anti- NATO.Trebuie sa invatam sa respectam pe cei care au o alta parere, o alta optiune decat majoritatea.
    Pe de alta parte, datorita masurilor speciale care s-au luat, manifestantii trebuia sa-si asume riscul. Detalii de la fata locului nu am.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca vedeta acestui Summit - ca locatie - a fost Palatul Parlamentului, cladire facuta dupa planurile templului lui Solomon si menita sa joace un rol major in instaurarea noii ordini mondiale!
    Iar ca persoana, vedeta incontestabila a fost Putin, "mic de statu' mare la sfatu'"

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, interesanta analogie! Atunci Bucurestiul va fi al doilea Ierusalim !
    Summit-ul sa fie un semn divin ?
    Cred ca al doilea semn divin va fi cand va fi distrus Palatul.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu siguranta, dpdv simbolic, Bucurestiul este al doilea Ierusalim!

    Si e posibil sa fie distrus.... de teroristi sau... de Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am ajuns şi la Summit. Desigur, o mândrie. Summitul l-am mai întâlnit şi prin fantasy-uri, doar că se numea altfel. Depinde de la autor la autor. Desigur că îl regăsim în anumite scrieri, cu implicaţiile şi problemele respective. Summitul nostru? Normal, în spirit românesc. Dacă o jumătate de ţară s-a rugat ca preşedintele să nu facă gafe, atunci nu putem decât să credem că Dumnezeu nu ne mai ascultă. Sau că vrea să se distreze. Nu ştiu dacă România se mai distrează. Unii mai mijesc, dar ceilalţi nu mai au puterea să o facă. Privesc cu sufletul la gură şi se roagă să iasă bine şi din asta. Mai e şi cealaltă categorie, cea care nu are ce mânca şi priveşte, cu supunere şi fără să priceapă, cum pe străzile ţării curge laptele şi mierea, respectiv şamponul. Ceea ce, mă credeţi sau nu, nu s-a întâmplat până acum în nici o poveste fantastică. Ce să mai, nici un autor nu a avut atâta imaginaţie. Şi nici nu cred că va avea, indiferent unde s-ar petrece acţiunea: trecut, prezent sau viitor.
    Concluzii am tras multe, dar una singură rămâne valabilă: România e mai mult decât un roman fantasy, România e însuşi fantasy-ul.

    E sfarsitul unui articol, nu ti-l pot da tot ca inca nu a aparut, dar e si asta o parere :)
    Desigur, fara OZN-uri :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Maria,
    Fie voia ta!

    Oana,

    Tu esti surpinzatoare, iar
    Romania este fabuloasa si spirituala!

    RăspundețiȘtergere