9 mai 2013

Ce mai născocesc românii

"Nu aşteptaţi nimic de la secolul XXI! Nu veţi primi nimic, căci el aşteaptă totul de la voi!" - Gabriel Jose Garcia Marquez 

Între 10 şi 14 aprilie 2013, a avut loc cel de al 41-lea Salon Internaţional de Invenţii de la Geneva. Inventatorii români au primit 40 de medalii ( 27 medalii de aur, 12 medalii de argint, 1 medalie de bronz) si 21 premii speciale. Au participat cu invenţii grupuri de cercetători, firme dar şi persoane fizice.

 Ioan Boarnă a obţinut argint pentru invenţia sa: "Lacăt". Inginerul, originar din Craiova, a inventat lacătul compact ce cu greu va mai fi spart de cei ce atentează la bunul altuia. Până la urmă lacătul compact îşi va găsi naşul! Am găsit si un site unde se promovează această invenţie în perspectiva valorificării ei.

 România, prin firma MB TELECOM a obţinut Marele Premiu al Salonului cu invenţia Roboscan Aeria : ”Metoda şi sistem de inspecţie non-instruzivă pentru avioane de toate mărimile, pentru scanarea avioanelor, în scop de securitate”. Este o tehnologie ce permite ca într-un timp scurt să se radiografieze fuzelajul si aripile unui avion, cu scopul de a identifica orice obiect de contrabanda sau amenintare.

 Mi-a atras atenţia o invenţie mai aparte: "Curcubeu în grădină"! Românii sunt născocitori din născare!

3 comentarii:

  1. Cum e " Curcubeul in gradina " ? M-ai facut curioasa :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Dupa cate am inteles, din ceea ce a prezentat in mass-media inventatorul, prof. dr. Ioan Grosu, trebuie ridicata apa la inaltime cu un furtun sun presiune, de unde se pulverizeaza (aici e o tehnologie aparte, dar merge si cu improvizatie), si se creeaza de fapt o ploaie artificiala, si ca sa-ti apara imaginea curcubeului trebuie sa ai in spate soarele, privesti la panza de ploie cu soarele in spate! :) Nu am incercat, doar spun ce am inteles, poate gresesc. Trebuie incercat.O sa incerc si eu cand ajung la tara! Dani, am văzut ce gradina frumoasa ai, poate reuseti un garden rainbow din straturi semicirculare cu flori, ca un spectru! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca sa fac asa un strat ar trebui sa am spatiu, la mine totul e deja prea inghesuit. Incerc sa alatur macar culorile ce se pun in valoare.
    Deci curcubeul prin panza de apa ... frumos :)

    RăspundețiȘtergere