12 iun. 2010

Zumzăit de zuzuvele

Mă uit la televizor la al treilea meci de fotbal de la Mondialul ce are loc în sudul Africii. Pe teren aleargă după minge sud-coreenii şi grecii. Mai cu chef de joacă sunt coreenii. Din televizor se răspâdeşte în cameră un zumzăit de roi de albine, ca atunci când dai un pumn într-un stup, şi albinele se enervează că nu au loc pe unde să iasă afară toate deodată. Nu vă recomand să faceţi asta, numai dacă nu aveţi alergie la veninul de albină. Eu am.
Credeam că astăzi scap de acest zumzăit enervant. O fi venit aşa de mulţi coreeni şi greci să asite la meciurile naţionalelor lor? Cine suflă şi astăzi în trompete? De fapt nu sunt trompete din alea ca ale tarafului din Botoşani, sunt din altfel de material, ele zumzăie nu fac ta-ta-ta!
Am citit undeva cum se numesc ... suzete ..., nu că din suzetă trebuie să sugi nu să sufli, ... zuzufete, nu, vufuzete, ... mai frumos sună zuzuvele. Din vuvuzele scot sud africanii acest zumzăit ca de albine. Eu când aud acest zumzăit îmi aduc aminte că am fost înţepat de alibine, şi simt furnicături pe faţă, simt că mă furnică nasul, simt buzele, limba ... umflate.
Trebuie să reduc sonorul (ce simplu se rezolvă!) , dar nu mult, să pot auzi şi vocea comentatorului, deşi nu aflu cine ştie ce de la el.
După cum se avântă în joc coreeni şi cât de penibili sunt grecii sper să văd şi goluri. Mondialul are de toate mai puţin goluri frumoase. Aseară francezii au fost pe lângă, cu goluri în spatele porţii uruguayene. Eu cred că ar trebui să se ia în discuţie de către FIFA modificarea dimensiunilor porţii de fotbal. Distanţa dintre stâlpi să fie mai mare, dar nu cu mult, pentru început să fie mărită cu lungimea a trei laturi de palmă. Toate mingile trec foarte aproape de poartă. Urmăriţi, şi îmi veţi da dreptate. Poate aşa vom vedea mai multe goluri...
Oops! televizorul zumzăie rău tare, parcă ar fi dat năvală în cameră mii de roiuri de albine...
Un coreean, nu ştiu cum îi zice... da, l-am găsit ... Park Ji Sung scăpat ca din puşcă, lasă în urmă apărătorii greci, nu se uită la portar, trimite mingea, nu pe lângă poartă, ci chiar pe mijlocul poţii, în plasa acesteia. Uite că se poate! Este o excepţie care întăreşte regula. Şi a mai fost o excepţie în prima repriză când un alt jucător, tot cu nume de Park a executat o lovitură liberă din care grecii s-au ales cu gol. Asta dovedeşte că poarta e bine dimensionată. Grecii alergici la praful de zuzuvele au rămas cu buza umflată!
Nu ştiu eu cum voi rămîne până la finalul acestui Mondial. Voi avea capul mare cât un stup .

Un comentariu:

  1. Aşa-mi trebuie, nu? cine mă pune să mă uit la meciuri? Sunt şanse să scap de bâzâiala din tribune, vuvuzelele vor fi interzise numai dacă suporterii sud africani vor arunca cu ele în teren. Aştept să o văd şi pe asta!!

    RăspundețiȘtergere