6 sept. 2008

E tot o rugăciune

Duminică, mâine fiind, citesc această poezie ca pe o sfântă rugăciune!

Eu nu strivesc corola de minuni a lumii şi nu ucid

cu mintea tainele, ce le-ntâlnesc

în calea mea

în flori, în ochi, pe buze ori morminte.

Lumina altora

sugrumă vraja nepătrunsului ascuns

în adâncimi de întuneric,

dar eu,

eu cu lumina mea sporesc a lumii taină

şi-n tocmai cum cu razele ei albe luna

nu micsorează, ci tremurătoare

măreste şi mai tare taina nopţii,

asa îmbogaţesc şi eu întunecata zare

cu largi fiori de sfânt mister

şi tot ce-i ne-nţeles

se schimbă-n ne-nţelesuri şi mai mari

sub ochii mei

căci eu iubesc

şi flori şi ochi şi buze şi morminte.



[Lucian BLAGA -din volumul de debut Poemele luminii, publicat in anul 1919]

3 comentarii:

  1. Poezia asta e preferata mea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu sunt gelos, ma bucur sa citesc asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  3. am recitit aceste versuri,sunt frumoase si profunde...am comandat setul de carti religioase,as vrea sa le cites...

    RăspundețiȘtergere