7 mar. 2008

Suntem sisteme !

POETA, in Aventuri launtrice, ne indeamna, in stilul ei frumos, la introspectie, la explorarea eului, sa avem puterea sa ne recunoastem greselile, si astfel sa putem intui viitorul.
Cine nu are puterea sa se vada-n oglinda, nu poate sa-si videce sufletul cuprins de remuscari. Nici de-i prea multa fericire, nu-i ii lui bine !
Fara sa constientizam, suntem un intreg! Suntem sisteme cu reglare automata !
Incerc in stil barbilian (Joc secund), sa descriu.

Din ceas trecut cu adanci neimpliniri
Vazute prin oglinda, prin feedback,in azur,
Taindu-le-n felii, spalate-n unduiri
Circulare de ape, intregul iti va fi mai pur.

Nadir latent! Poetul ridica, amplifica, juisa,
Aduna-n mii de harfe rasfirate-n bucla deschisa
Atata fericire, atata tristete, de intregu-i istoveste,
Se pierde-n zbor invers, de nu-i feedback, plezneste.

5 comentarii:

  1. Sa inteleg ca nici tu nu esti un fan al poeziei moderne?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nuuu! Poeziile ermetice , le-as zice, sunt doar pentru cei putini, care indraznesc sa se 'puna in mintea' poetului.O poezie scrisa cu mintea treaza, la rece cum se spune, nu este poezie, este ceva facut in eprubeta.
    Ma opresc , sa nu ajung in alta parte.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nicu, in general poezia este pentru o elita, nu se adreseaza marelui public. Poate numai poeziile populare ori cele erotice pot fi gustate de oricine. Asa incat, poezia ermetica, avand o formula mai greu de descifrat, are chiar si mai putini cititori.
    Dar metafora poetica in sine are un anume ermetism, ceea ce face ca decodoficarea sa fie multipla, deschisa!
    Mie mi se pare ca tu esti un cititor pasionat de poezie, iar felul in care primesti metafora te face intr-un anume fel complice la actul poetic, ceea ce e foarte frumos!

    RăspundețiȘtergere
  4. Maria, cand am citit intaia data Joc secund al lui Ion Barbu , mi-a placut desi nu am inteles nimic, si l-am iertat cand am aflat ca este matematician.

    RăspundețiȘtergere