6 ian. 2008

Astazi toate apele sunt ale Iordanului

In copilarie, eram pentru prima data in biserica , mergeam cu mama la inchinat si trecand pe langa bunicul meu , care venise mai de dimineata, sa fie de ajutor parintelui , i-am sarutat mana (asa ma invata-se mama), apoi el a spus sa auda toti din biserica -“asta-i nepotul meu , sa stiti ” .
Mult mai tarziu mi-am amintit de aceasta intamplare ,cand imi puneam intrebari legate de botezul Domnului Iisus.
Nu intelegeam, bunaoara , de ce Ioan l-a botezat pe Iisus si nu invers .
Apoi cand se pomenea de apa Iordanului , imi imaginam un rau magic cu apa limpede , pestisori de aur , nu stiam ca exista in realitate.
Iisus avea treizeci de ani, era om ca toti ceilati . Duhul Sfant , ca un porumbel a aparut deasupra , unde Ioan il boteza pe Iisus (nu era prima data cand Ioan boteza cu apa Iordanului, pe iudei ii indemna sa se pocaiasca pana la venirea Lui) si s-a auzit –“Acesta este Fiul Meu cel iubit ... “ - era glasul Tatalui (prima data cand si-au dat intalnire Tatal , Fiul si Sfantul Duh).
Adica sa stie toata lumea de acum si pururea ca Iisus este fiul lui Dumnezeu care a venit pe pamant sa va lumineze.Dupa aceasta, cat a stat printre oameni, Iisus a vorbit numai in pilde duhovnicesti.
Cand am vizitat Ierusalimul , Galileea si am ajuns la apa Iordanului am vazut ca este o apa obisnuita, deloc limpede. De atunci cand aud “ in Iordan botezandu-te Tu Doamne...” vad un rau cu apa un pic tulbure.
Mi-am zis de ce sa nu fie Dunarea, Muresul sau apa Moldovei sau a Tisei sau a Nistrului.
Eu cred ca de fiecare data cand cei care au har ,(numai preotii ) si spun “in Iordan botezandu-te Tu Doamne” deasupra apelor se plimba Duhul Sfant .
Astazi de Boboteaza , toate apele noastre de la Nistru pana la Tisa din Carpati la Dunare sunt apele Iordanului in care se spala de pacate neamul romanesc.
Nu inteleg , de ce asa buluceala numai pe apa din butoaiele de langa biserici.
Sa nu uitam , trebuie sa credem ! Daca facem analiza apei in laborator n-o sa gasim Duhul Sfant.

2 comentarii:

  1. Daca facem analiza in Romania, sigur nu o sa gasim nici un duh. Poate prin America... cine poate sti?

    RăspundețiȘtergere
  2. Numai daca la momentul cand Ion I. ii dadea scaunul lui Traian B.,in vazduh sa fi fost George B.Ce treime !

    RăspundețiȘtergere