5 sept. 2016

alo! mai vorbiti?

aloo! aştept legătura, este cineva prin centrală? alooo! de o oră aştept! ... vă rog nu mai ţipaţi în telefon, vorbiţi civilizat! ... alo! cine sunteţi? ... v-am spus! sunt operatoare de serviciu patru cinci opt! spuneţi ce doriti! ... cum ce doresc? am făcut comandă cu o oră în urmă! cât să mai aştept? ... îmi pare rău! nu sunteţi singurul! seara liniile telefonice sunt foarte aglomerate. unde doriţi să vorbiţi? ... cum unde? nu v-am spus? ... nu ştiu, eu acuma am intrat în tură, spuneţi vă rog cu cine dorţi să vorbiţi şi mai repede că aşteaptă şi alţii la rând. ... cu gârcina, unu-trei-şapte, gîrcina de neamţ, de câte ori să vă mai repet în seara asta! ... n-am înţeles, repetaţi, vă rog! ...  bineee! gâr-ci-na! ... nu înţeleg, vă rog pe litere! ... pe litere vreţi?! scrieţi! g de la gheorghe, aţi înţeles? ... da, g de la george.  î de la ... da, am notat î, mai repede vă rog! ... r de la radu. ... da, r de la radu. ... c de la costica. ...  da, c de la costică, mai repede vă rog! ... i de la ion. ...  da, am scris, i de la ion. ... n de la nicolaie. ... da, n de la nicolaie. ...  a de la  ana. ... da,  am înţeles! gârcina! şi numărul! ... numărul? ... da,  numărul, dar mai repede vă rog! ...  da, scrieţi! unu! ... da, unu! ... trei!  ... da, trei.  ...  şapte. ...  nu înţeleg, şase sau şepte?... şepte, doamnă dacă aşa doriţi. ... da, am înţeles! unu, trei, şepte. spuneţi de ce oraş ţine gârcina? .. cum? să vă spun eu? nu ştiţi?... da, am găsit, prin piatra-neamţ, aşteptaţi să vă fac legătura, alo, piatra, alooo, piatra neamţ, îmi răspunde cineva? am o comandă pentru gârcina. ... daaaa! tu eşti irina, draga mea!? ... da, dragă, eu sunt, abia am intrat în tură, tu ce mai faci maricico? ... nu mai pot de bine! irino vezi că mă întreabă gicu de tine! cică îi dor de vocea ta! ... ce mama lor fac astea? eu aştept de două oră o nenorocită de legătrură şi lor le arde de gacicăreală. ia uite mi-a luat piuitul! m-a lăsat cu ochii în soare. au închis când le-am surprins palavragind, şi când le întrebi de ce nu fac legătura mai repede cică sunt liniile ocupate.  alooo! alooo! e mort telefonul! ... dar închide-l şi lasă-l în pace, ai dat comanda, aşteaptă că o să te sune. ... da, tu nu vezi că nu are ton, mi-au tăiat firul! ... sună telefonul! fugi şi răspunde!... alo! alo! ... da, legătura  cu gârcina! ... alo? ... aşteptaţi, încă nu răspunde gârcina. aloo, gârcina mă auzi, aloo gârcina. ...  da! aici gârcina!  ce doriţi? ... dragă dă-mi şi mie un număr! unu, trei, şepte! ...  da, dragă, imediat aveţi legătura! vorbiţi! vorbiţi vă rog! ... alo! ... alo! cine eşti acolo? ...  eu sunt mamă, nicu! ... tu eşti? să nu te mai recunosc! o să te-mbogăţeşti! ... mamă, dacă ai şti de când am făcut comanda! nici nu-mi mai arde de vorbit! ... da nu te-ai învăţat minti, nu ştii cî di fiecare dată aşa păţăşti? când e neruşinata asta din sat, neam cu primaru’, abia di scoati câte-o vorbă. voi ci mai faciţi? cum vă descurcaţi? ci vă fac copiii? sunt bine?... aloo! mai vorbiţi? ...  da, mai vorbim dacă ne lăsaţi! ... uiti aşa faci urâţenia asta, ni ascultă! ... dar ce crezi mamă că îi este greu? are firul în mână, dacă vrea ea ne lasă fără fir cât ai zice peşte, hai, spune-mi ce-ai mai făcut matale? ce mai face tata? să vă mai trimit nişte bani? că prin plic ai văzut că nu i-ai primit. ... să nu mai trimiţi în plic că totdeauna primesc plicul desfăcut. ... bine, mamă, da, spune-mi aţi cules strugurii? ... da di unde! dacă ai şti cât di tare a plouat pe aici, di zici că ne-nghite cu tătul? nu-i cum vrem noi ci cum vrea cel di sus. ... bine, mamă, spune-mi ce mai e prin sat, cine a mai făcut nuntă! cine ... mai vorbiţi?! da, mai vorbim! ... alo, mamă mai eşti la telefon? ... da, am auzit-o şi eu pe scârnăgia asta. ... las-o mamă în plata domnului că n-o să ne mai facă legătura altădată. ... ci sî vezi! nu mai pot eu dacă nu-mi mai faci ea legătura. pagubă în ciuperci! ... da, ai dreptate, ştii că mai bine să-ţi scriu o scrisoare! numai că până o duc la poştă, până aştept la o coadă infernală pentru un plic şi timbru îmi vine să o iau razna. ... bine. bine, nicule, hai c-o sî-nchid. aud cî bati cânili, taicî-tu nu vine amu, e la fabrică, e în tură di noapte, poate e costel, vine din oraş. ... da, bine, săru-mâna mamă! noapte bună! ... aveţi grijă şi voi de copii! noapte bună! ... alo! aloooo! ia uite ca să vezi şi să nu crezi, în timp ce vorbeam cu mama ne întrerupea: mai vorbiţi! mai vorbiţi! şi acum pauză, linişte! nu mai am ton. aloooo! ... bate şi tu în furcă poate aşa îţi răspunde! ... aloo! ...  daa! mai vorbiţi? ... adică cum vine asta? eu am terminat convorbirea de atâta timp în urmă şi abia acum mă întrebi dacă mai vorbim?! ... alo, domnul, vorbiţi vă rog civilizat! aveţi zece minute de plată! .... câât, de ce? de unde până unde, eu n-am vorbit nici cinci minute! alo! alo! na, poftim! mi-a închis telefonul în nas! o să văd când vine factura dacă atâta am vorbit. ... degeaba, după ce ne trimit factura nu mai poţi face nimic, o să plătim cât a zis ea. ... o să fac reclamaţie! ... n-ai mai făcut? tot aşa rămâne cum a zis telefonista. ... am uitat ce număr are de operatore.  am uitat şi de data asta  să-l notez.  aşa mă enervez de fiecare dată când vreau să dau şi eu un telefon acasă! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu