11 sept. 2008

De ce la noi nu se poate?

Foto prosport

Am teleprivit joaca cu mingea dintre feroezi şi români, pe un stadion modest şi puţin populat, sub o mie. Nu s-a jucat la lumina lămpii, ei nu-şi bagă banii în nocturnă.

Jocul a început la lumina zilei şi s-a gătat în amurg, când se întorceau oile de la păscut. Mingea a fost jucată mai mult de români la poarta feroezilor, nu-ş-ce drac avea în ea, că greu , greu şi târziu a atins pe interior plasa porţii.
Cociş a lăsat doi feroezi impleticiţi şi din întoarcere a trimis balonul în poartă. Nu am auzit pe crainic strigând, prelung: goooool ! nu am văzut pe nimeni ţopăind intr-un picior, l-am văzut pe izbăvitorul serii bătut prieteneşte pe creştet de colegii de joacă. Semn că Piţi şi ai lui mingicari nu au uitat bătaia primită de la lituanieni, o mai digeră încă.

Finalul zilei şi al jocului a fost enervant, stresant, feroezii vroiau, i-am admirat pentru chestia asta, să trăznească mingea în plasa noastră.
După ce arbitrul din Croaţia, care ne-a văduvit de o pălitură de pedeapsă, a oprit joaca, m-am eliberat din strânsoare, şi mi-am zis că nu se putea mai mult, ca stil de joc şi numar de goluri, cu ai noştri: încruntaţi, nervoşi peste măsură(cum de feroezii nu-i lasă să dea cu mingea de poartă), şi cu un antrenor al cărui cap stă gata să cadă.

Am privit apoi la celelate colege ale grupei cum joacă balonul.Lituanienii nu sunt naivi şi slabi cum îi credeam în vară, i-au bătut cu doi la zero pe austrieci, pe aceia care sâmbătă băteau pe francezi cu trei la unu.

Foto L'EQUIPE

Franţa a dat două goluri Serbiei, de la care a primit unul. Teleprivind mai mult aici, am rămas mut de admiraţie, nu numai de jocul in sine, dar şi de Stade de France, un stadion fremătând, optzeci de mii de scaune ocupate. Asta se întâmplă la câteva zile după ce echipa lui Domenech este bătută de austrieci. Francezii sunt supăraţi pe antrenor: el va fi schimbat dacă nu are rezultate şi va vine altul, ei sunt supăraţi şi pe fotbalişti: în prima repriza i-a fluierat, dar nu sunt supăraţi pe jocul de fotbal, vin pe stadion pentru spectacol.

La noi nu se gâdeşte aşa. La partidele jucate acasă de Naţională, puţini la număr vin pe stadion şi dintre aceştia unii îşi aduc aminte ca sunt fanii unor cluburi de capitală, şi pun imediat de un festival ad-hoc: dialog de la distanţă cu înjurături, cu trivialităţi.

Romania-Franţa se va juca pe stadionul din Constanţa, în data de 11 octombrie, nu numai din acest motiv ci din superstiţie: de aici Olanda a plecat învinsă.
Ei, cei de la Federaţie, cred că tactica lui Ştefan - babanul de a atrage pe turci în locuri mlăştinoase şi cu ceaţă va da roade şi de această dată.

De ce la noi nu se poate ca Naţionala să joace în capitala ţării, pe un stadion al ei şi nu pe unul de club, cu zeci de mii de spectatori şi când jucăm cu Franţa şi când jucăm cu Inslulele Feroe. Când stadionul naţional va fi gata,taman atunci nu vom avea echipă de valoare, că asa-i la noi, dar nu numai în în fotbal.

9 comentarii:

  1. sa fim noi sanatosi! si voinici!
    ai vazut ce curajos au "abordat" partida cu puternica echipa a insulelor Feroe? ce dispunere in teren, cata imaginatie, ce suturi pe .."spatiul portii"...numai zeii lor si arbitru ce i-au protejat sa nu ii ingenunchem...

    (nu ma pricep la fotbal dar asa imi plac "schemele" de comentarii ale meciurilor!!!!)

    RăspundețiȘtergere
  2. @gril
    Da, doua cuvinte cat un roman, dar nu stiu ce se mai poate face in timpul care a mai ramas.

    Anca,

    Dar cine nu se pricepe la fotbal? Si cel care priveste si cel care transmite de la fata locului: mare aglomeratie in fata portii, el stie cu mingea, sare la cap, trage la firul ierbii, alearga repede, hai dute, duteee ...dumnezeule, ce ratare mare, nu-mi vine nici mie sa cred.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai, la noi nu se poate nimic. Ce naiba, inca nu ai inteles asta? ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Oana,

    Sunt tot mai multi cei care nu fac nimic si asta le ia tot timpul ...

    RăspundețiȘtergere
  5. ooo, stii ce greu e sa stai si sa nu faci NIMIC???? sa lasi timpul sa treaca, mingea "sa se scurga", sa iti fie lene sa casti, sa iti fie lene sa alergi, sa iti fie lene sa respiri....sa astepti sa vina noaptea sa te duci in ...club!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu am avut acces in spatiul virtual,sambata si duminica. Multumesc celui care m-a sabotat.
    Nici nu stie ce bine mi-a facut.

    RăspundețiȘtergere
  7. buna, omule...de ce nu mai scrii,eu astept...te salut

    RăspundețiȘtergere
  8. @gril,
    Astept si eu, multe salutari!

    RăspundețiȘtergere