1 dec. 2010

E ziua ţării mele

O spun cu mândrie: -Astăzi, Întîi Decembrie, este ziua României, este ziua tuturor românilor! Mă gândesc ce altceva aş putea să scriu, în aşa fel să nu repet ceea ce se ştie: Întâi Decembrie ne aminteşte de miracolul înfătuit de românii  din toate provinciile veniţi la Alba Iulia, pe Câmpia Libertăţii, pentru a susţine Unirea Transilvaniei cu România, aşa cum în acelaşi an, la Chişinău şi Cernăuţi, se votase unirea Basarabiei şi  Bucovinei cu România...
În această zi se poartă, la rever, tricolorul.  La întruniri oficiale se intonează imnul ,, Deşteaptă-te române".
Astăzi suntem patrioţi! Dar de ce numai astăzi? Ce înseamnă să fii patriot? Îmi pun mie întrebarea! Pentru a încerca un răspuns, am imaginat un scenariu: sunt departe de ţară, undeva unde nu s-a auzit niciodată de România; ce aş putea să le spun pentru a mă crede că undeva pe acest pământ  există o ţară numită România?
Le-aş cere trei creioane colorate: roşu, galben şi albastru (pentru a nu avea nicio surpriză, va trebui să le port cu mine)! Le-aş desena, pe un carton or pe un perete, conturul ţării mele şi un brâu tricolor să o înconjoare.  N-aş ezita să-nconjur, cu acelaşi brâu tricolor, şi Chişinăul şi Cernăuţiul, deşi le va fi greu să-nţeleagă de ce aşa. Le voi citi  poezii  de Mihai Eminescu, poveşti şi povestiri scrise de Ion Creangă , şi nu numai (lista este lungă), şi  dacă ei nu vor înţelege semnificaţia cuvintelor, poate  vor simţi muzica lor. Apoi aş încerca   să desenez Luceafărul...
Or mai bine le-aş cânta ceva ( în acest scenariu admit că am acest talent)! Ce să le cânt? " Deşteaptă-te române"! Or mai bine o Doină! 
La proba aceasta m-ar putea ajuta Grigore Leşe, dar pentru asta ar trebui să am la mine un cd, sau dvd. 
Astăzi l-am văzut şi auzit pe Grigore Leşe la o televizune, spunând că Doina   este inclusă în patrimoniul UNESCO.
Scenariul poate continua, el n-ar trebui să aibă sfârşit...

LA MULŢI ANI ROMÂNI!
LA MULŢI ANI ROMÂNIA!

10 comentarii:

  1. La multi ani, tuturor ce simt si gandesc romaneste.

    RăspundețiȘtergere
  2. eiiiiiiiii
    mai bine stăm şi desenăm AICI ce trebuie
    fiecare în aiciul lui
    şi-apoi dăm mînă cu mînă-n aiciuri
    poate, poate... cine poate şti

    RăspundețiȘtergere
  3. Denisia:
    oriunde s-ar afla ...

    CELLA:
    rămânem aici să ne jucăm cu aricii, să desenăm, până ne-o descoperi cei care nu ştiu că existăm şi noi românii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Din pricina timpului ploios, am trecut ziua de întâi destul de apatic...

    RăspundețiȘtergere
  5. Timpul, pe aici, a fost nu numai zlotos dar şi friguros. Poate ar trebui prin referendum să avem Ziua în prima decadă a lunii mai.

    RăspundețiȘtergere
  6. Patriotismul nu mai este privit ca o virtute ci ca o 'aberatie'.Ma intreb oare cati la suta dintre romani sunt cu adevarat patrioti?
    Va doresc o zi frumoasa, cu senin in suflet!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce-i patria? e locul unde m-am născut ...
    "pesemne dumneata pă nărod cu al căror sânge s-au hrănit şi s-au poleit tot neamul boieresc, îl socoteşti nimic, şi numai pe jefuitori îi numeri patrie ... Dar cum nu socotiţi dumneavoastră că patria se cheamă poporul, iar nu tagma jefuitorilor" - Tudor Vladimirescu către Nicolae Văcărescu!
    Mulţumesc! Ceea ce-mi doriţi vă doresc şi eu!

    RăspundețiȘtergere
  8. CELLA,
    Îţi multumesc mult de tot! Se cuvine să le doresc sănătate maximă şi tradiţionalul La mulţi ani! acelor care îmi sunt oaspeţi în casa virtuală şi au fost botezaţi cu numele Sf. Nicolae!

    RăspundețiȘtergere
  9. să te ocrorească şi să-ţi dăruiască
    binemeriţi !

    RăspundețiȘtergere